رویدادها آرشیو خبر ها
تولدت مبارک سامی

تولدت مبارک سامی

سامی خدیرا متولد شهر اشتوتگارت آلمان است. او از یک پدر تونسی و مادری آلمانی متولد شده است. خدیرا در آکادمی جوانان تیم شهر خود رشد پیدا کرد و در 1 اکتبر سال 2006 دوران حرفه ای فوتبالی اش در بوندس لیگا را در مقابل هرتابرلین آغاز کرد.

 

او چهار فصل را در اشتوتگارت گذارند و در فصل 2007‐2006 همراه این تیم قهرمان بوندس لیگا شد. سپس در تابستان 2010 این تیم را به مقصد رئال مادرید ترک کرد و با این تیم قهرمانی های مختلفی از جمله قهرمانی در لالیگا، کوپا دل ری (دو بار) ، جام سوپرکاپ اسپانیا، سوپرکاپ یوفا، جام باشگاه های جهان و لیگ قهرمانان اروپا را از آن خود کرد.

 

خدیرا در سال 2015 و با قراردادی آزاد راهی تیم یوونتوس ایتالیا شد و در این مدت افتخارات زیادی را به همراه تیم تورینی به دست آورده است.

 

در عرصه ی ملی، او کاپیتان تیم زیر 21 ساله های آلمان در رقابت های قهرمانی اروپا در سال 2009 بود. همچنین، او عضوی از ترکیب تیم یواخیم لو در قهرمانی جام جهانی 2014 برزیل بود.

 

عموماً خدیرا در میانه‌ی میدان و جلوی مدافعین به عنوان هافبک دفاعی و یا هافبک نگه‌دارنده به کار گرفته می‌شود. همچنین او قادر است بخش وسیعی از زمین را کاور کند، قدرت مالکیت توپ بالایی دارد و قدرت شوت زنی بالا و دید عالی از خصوصیات خدیرا است.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: